Ota yhteyttä
< Kaikki artikkelit

Nuori tyylikkäästi pukeutunut mies tulee minua vastaan portaissa, kun olen matkalla haastattelemaan Dreamtive Media Oy:n toimitusjohtajaa yrityksen uusiin toimistotiloihin. Samainen nuori mies kutsuu minut toimiston kahvihuoneeseen, pyytää odottamaan hetken ja tarjoaa kupin kahvia. Ajattelen, että onpas kohteliasta ja ystävällistä. Istun hetken kahvihuoneessa ja kuuntelen ympärilleni levittäytyvää äänimaisemaa: iloista puheensorinaa, musiikkia, ja kuumuuden vuoksi katonrajassa rullaavaa ilmanvaihtotuuletinta, joka tuntuu toimivan hyvin. Toimisto on pieni, vain 51m2, mutta siellä työskentelee kahdeksan työntekijää ja toimitusjohtaja Jesse Rastas. Kiinnitän erityistä huomiota heti positiiviselta vaikuttavaan ilmapiiriin ja toimistotilan nuorekkaaseen ilmeeseen.

Huhtikuussa 2021 Jesse Rastas perusti telemarkkinointiyritys Dreamtive Media Oy:n, ja jo toukokuussa aloitti rekrytointiprosessin. Uusia työntekijöitä saatiin, mutta uudet toimitilat puuttuivat. Huomattuaan tämän Rastas laittoi WhatsApp-viestiä Jonna Sirkkiälle, joka on aiemmin työskennellyt Infonia Oy:ssä. Jonna kuitenkin puolestaan ohjasi Rastaan ottamaan yhteyttä Mikko Hirveen ja pian asia alkoi edetä. Koska taas Mikko oli täysin työllistetty muilla asioilla, hän antoi tehtävän Minna Moisiolle, jonka olisi tarkoitus auttaa Jesseä löytämään uudet tilat mielellään noin parin päivän sisällä. Siitä, kun Jesse oli soittanut Mikolle, kului loppujen lopuksi vain muutama päivä, kun uudesta toimistotilasta oli jo allekirjoitettu vuokrasopimus.

Haastattelun yhteydessä Jesse antaa ohjeita työntekijälle ja vastaa kerran puhelimeen. Hän on kiireinen, mutta rennolla tavalla. Hän kertoo, että on aikoinaan jättänyt datanomi-opinnot kesken, mutta tajuttuaan, ettei ilman koulutusta pääse kovin kummoisiin hommiin, aloitti hän 19-vuotiaana työt puhelinmyynnin parissa. Työn Jesse opetteli karulla tavalla kantapään kautta, ja monien karikkojen jälkeen kehittyi lopulta telemarkkinoinnin ammattilaiseksi. Nyt 26-vuotias Jesse on tehnyt noin seitsemän vuotta telemarkkinointia, ja hänellä on kova halu olla alalla paras, sekä tehdä asiat läpinäkyvästi, kestävällä tavalla. Koska Jesse itse on opetellut uuden alan täysin tyhjästä, jopa huonoista lähtökohdista, mutta kaikesta huolimatta kehittynyt huippumyyjäksi, hän haluaa opettaa saman myös muille halukkaille taustaan tai lähtötilanteeseen katsomatta. Suurimmaksi motivaattorikseen hän kertookin muiden ihmisten auttamisen menestyksen tiellä ja elämässä ylipäätään. Kiinnitänkin huomiota siihen, kuinka Jessen ja hänen työntekijöidensä välisistä keskusteluista huokuu Jessen aito kiinnostus työntekijöitään ja heidän vointiaan kohtaan. ”Ei kukaan välitä siitä, paljonko mä tiedän, ennen kuin ne tietää, paljonko mä välitän”, Jesse toteaa ykskantaan.

Jesse kouluttaa ja valmentaa itse työntekijänsä, rekrytoi uusia, ja rakentaa yritystä tavoitteenaan päästä vuonna 2021 yli miljoonan euron myyntiin. Tässä täytyy ottaa huomioon vielä se, että mukaan lasketaan vain kuusi kuukautta, kesäkuu–joulukuu, sillä onhan itse yritys ollut olemassa vasta huhtikuusta lähtien. Huikeaa, ajattelen, mutta Jesse Rastas tietää mistä puhuu, ja menestyksen voi jollain tavalla aistia koko toimiston ilmapiiristä. Jesse ja hänen iloinen, menestyksennälkäinen myyntitiiminsä myyvät tukipaketteja, joilla ylläpidetään syrjäytyneiden ja kiusattujen tukipalveluita, kuten auttavaa puhelinta. Myyntitoimeksiannon valinnan takana olevaa ajatusta Jesse kuvaa itse sanoin: ”jos et omalla työlläsi tee jonkun toisen elämästä parempaa, hukkaat aikaasi.” Jälleen sanoista välittyy Jessen oma päämotivaattori: ihmisten auttaminen.

Mitä tulee yrityksen toimitiloihin, Jesse halusi, että toimisto kuvastaa myös yrityskuvaa. Me Infonia Oy:lta löysimme Jessen tarpeisiin juuri remontista valmistuneen, tyylikkäillä kalusteilla sisustetun toimiston. Kauppakatu 28:n toimistotilat sijaitsevat kaiken lisäksi kävelykadulla, jolta löytyy ravintolat, kahvilat, kaupat ja lähes kaikki tarvittava. Toimiston sijainti on suuri osa sen toimivuutta: yrityksen työntekijät ovat nuoria ja heillä ei ole usein omaa autoa, joten hyvät bussiyhteydet tulevat tarpeeseen. Töihin pääsee helposti myös pyörällä, minkä lisäksi tarvittaessa parkkihallitkin ovat lähellä. Infonian toimitilavuokrauspalvelu oli Jessen mielestä ”hämmästyttävän nopeaa, millintarkkaa työtä. Samana päivänä, kun otin yhteyttä, sain tiedon jo useammasta vaihtoehdosta”. Seuraavana päivänä Jesse Rastas pääsi katsomaan kaikki seitsemän tilaa, jotka vastasivat kriteereihin. ”Ammattitaito näkyi kyllä toiminnassa, eikä tarvinnut soitella perään, asiat etenivät odotetusti”, Jesse kertoo tyytyväisenä, ”Kun yritys kasvaa ja tarvitsemme uusia tiloja, niin tiedän että otan yhteyttä Infoniaan.”

Infonia Oy kiittää Dreamtive Media Oy:tä hyvin sujuneesta vuokrausprosessista ja toivottaa onnea ja menestystä uusiin toimitiloihin!

 

Lisää lukemista

Puusepänliike Astikainen Ay, uudet vuokratilat antaa mahdollisuuden kasvulle

Kauppakatu 28 – Inspiroivat tilat telemarkkinointiyritykselle

CAP-Group Oy vuokrasi tilat Itkonniemestä

customer-img-110
customer-img-119
customer-img-120
customer-img-121
customer-img-122
customer-img-123
customer-img-125
customer-img-126